בחירת סגנון המטבח
16/02/2023
עיצוב מטבח ברוח הפנג שואי
22/02/2023

חידושים בתחום המטבחים לשנת 2017

מתכננים לשדרג את המטבח? גלו מה הטרנדים החזקים של השנה בתחום!
כמו בכל נישה עיצובית, גם בתחום המטבחים יש טרנדים חזקים שמשנים את עולם העיצוב. אספנו עבורכם את הטרנדים האחרונים ליצירת המטבח המושלם.

שקוף שאתם מבינים בעיצוב: כלי המטבח חשופים לעיני כל
השנה, לא תוכלו להסתיר יותר את הסיר הישן בתחתית הארון. כלי המטבח מציצים החוצה – מנישות זכוכית יוקרתיות, ועד לארונות הכוללים זכוכית שקופה או מלובנת. המגמה על פיה מטבחים בהם מקום דומיננטי ופתוח לכלי המטבח המוסיפים קשת צבעים מרשימה, ממשיכה גם בשנת 2017.

 

מעבר לשינוי הארונות, והוספת מדפי זכוכית לתבלינים, כוסות תה או אגרטל יוקרתי, יש הבוחרים גם לוותר על הזכוכית ומוציאים את המדפים החוצה. נישות שלמות ללא דלתות, מאפשרות לכם להתהדר בסט הפורצלן העתיק, או בצלחות המרובעות המודרניות.

התחכום שבפשטות – המטבח הכפרי חוזר
עוד טרנד שניתן לראות דווקא בבתי היוקרה, הוא שילוב של אלמנטים מהמטבח הכפרי. אותו סגנון, שהחל בחבל פרובנס בצרפת והתחזק באזור הקאנטרי בארצות הברית, משלב בתוכו חומרים בצורתם הטבעית – וצבעי שמנת ולבן.

המטבח הכפרי, בגרסתו היוקרתית מורכב מארונות עץ טבעי, ושיש תואם. שולחן האוכל עשוי מלוח עץ מאסיבי או לחילופין מבלוק עץ טבעי, ורגליו מעץ או מפרזול ברזל עדין. אותו פרזול מופיע, בהתאמה מלאה, גם בידיות הארון, ומשתלב לעיתים גם ביצירות האומנות התלויות על הקיר.

 

להשלמת המראה הכפרי רבים מוסיפים גם אגרטלים בעלי צבעים חזקים, ומתאימים אותם לכלי המטבח הניצבים על מדפי עץ צבועים לבן. את מכשירי החשמל משלבים בעדינות, באמצעות צבע מתאים.
הקונספט : שילוב חומרי גלם לעיצוב מתוחכם
מטבחים המשלבים מגוון סוגי חפתים ומתכות, מנגנונים חכמים המשלבים זכוכיות שונות מעניקים למטבח את אופיו הייחודי, משמרים את הנוסטלגיה ושומרים על חמימות כפרית אהובה.

מרחבים פתוחים: המטבח חשוף ונראה לעין כל
המגמה שראינו בעשור האחרון, שנבעה כנראה מהצטמצמות שטח הדירות, היא הסרת הקיר החוצץ בין המטבח לחדר המגורים. המטבח הופך לחלק מהחלל הגדול הניבט אלינו בכניסה לבית, ומשנה את הדרך בה היינו מבשלים במתחם אחד, ולאחר מכן מגישים את הארוחה במתחם נוסף.

 

העובדה כי מרבית המטבחים היום כוללים מדיח כלים, והכיור משמש לשטיפה מהירה של כלים לפני הדחתם במכונה – מאפשרת לחשוף גם את הכיור לעיני כל, ולכן קשה יותר להסתיר בו ערב רב של כלי מטבח. מטבח פתוח מתאים במיוחד לבתים "מאורגנים", בהם המטבח נשמר מבריק ונוצץ לאורך כל היום.
מכשירי החשמל משתלבים בעיצוב
מגמה נוספת שניתן לראות בשנים האחרונות היא שילוב מכשירי החשמל מעוצבים כחלק בלתי נפרד מפריטי הדקורציה העוטפים את המטבח. תכנון מקדים באשר למיקום בו ימוקמו מכשירי החשמל מאפשר התאמת נקודות חשמל נסתרות שיתרמו למראה נקי ומאורגן בחלל המטבח וכן נוחות מרבית.

כיום, ניתן גם למצוא מקררים, תנורים ואף מיקרוגלים בגווני צבע שונים אשר עשויים להתמזג עם המטבח בצורה נפלאה

 

לסיכום, בעיצוב המטבחים בשנת 2017 הועצמו הטרנדים של השנים האחרונות, והם מעידים, במידה רבה, על אופי העיצוב של חלל הבית כולו – חד ומהוקצע אך שומר על חמימות וקלאסיות מודרנית.