מטבחים במסעדות כשרות בתל אביב
18/09/2022
אדריכלות ועיצוב פנים למטבח
18/09/2022

המילה האחרונה בעיצוב מטבחים

תחום עיצוב המטבחים יודע שינויים רבים, וטרנדים חדשים באים והולכים מדי כמה שנים. כיום, המילה האחרונה בעולם עיצוב המטבחים הם המטבחים המודרניים העמוסים בשלל טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. המטבחים החדשים מעוצבים בהתאמה לאורח החיים המודרני בעולם המערבי.

הם מאופיינים בקווים ישרים ובתכנון פונקציונלי וארגונומי, למטרת נוחות מרבית עבור הדיירים. במטבחים החדשים יש ארונות עם דלתות הזזה כדי לחסוך מקום ולאפשר גישה נוחה ומהירה למוצרי מזון, לציוד, לכלי הבישול וההגשה. בנוסף, ניתן לראות חיפויי זכוכית על הקירות, שימוש בחומרים ממוחזרים, גוונים סולידיים יחסית, משטחי עבודה מרווחים, ותכנון מדויק לניצול אופטימלי של שטח המטבח ומשטחי העבודה.

ארונות גבוהים במטבח

במטבחים מודרניים ניתן למצוא אי מרכזי הכולל ארונות אחסון, משטח עבודה נוח וגדול וריהוט מסביב לאי המאפשר לבני המשפחה לשבת יחד לארוחות. לעתים האי מחובר לאחד הקירות. מאחר ועל האי יש משטחי עבודה נוחים, התחילו מעצבי המטבחים לתכנון ארונות הזזה גבוהים למטבח כחלופה לחלוקה של ארונות עליונים ותחתונים וביניהם משטח עבודה. כך ניתן לנצל היטב את השטח של המטבח, כאשר באמצעות דלתות הזזה ניתן ליצור מראה הרמוני, יוקרתי, יפהפה ואחיד. הדלתות גם מסתירות מכשירי חשמל גדולים המותקנים במטבח כמו מדיח כלים, תנור אפייה ועוד.

מטבחים חכמים

כאמור, המילה האחרונה בעולם עיצוב המטבחים היא ליצור מראה אחיד ונעים לעין עם משטחים נעים לשם פונקציונליות גבוהה ועבודה נוחה ויעילה יותר. מעצבי המטבחים שמים דגש רב על שילוב טכנולוגיות ומוצרי חשמל באופן חכם בחלל המטבח וכחלק בלתי נפרד מהתכנון שלו. לכן, ניתן לראות מטבחים מעוצבים חדשים עם דלתות הזזה חשמליות ומסכים שקועים בחיפויי הזכוכית על הקירות או בדלתות הארונות. כמו כן, שקעים שונים במיקומים נוחים ונגישים, לרבות שקעים להטבעת הטלפון החכם ומכשירי חשמל נוספים, וגם גופי תאורה חבויים, מעבר לתאורה המרכזית המותקנת על התקרה.

במטבח החכם ניתן למצוא מוצרי פרזול חדשים וחכמים עם אפשרות לפתיחת ארונות ומגירות בנגיעה קלה, דלתות חשמליות של הארונות עם תפעול נוח, משטחי עבודה חשמליים העולים ויורדים בקלות, ברזים חבויים הנשלפים באמצעות מתג הפעלה ועוד.

עיצוב ירוק יותר

מעצבי המטבחים ממשיכים במגמה הירוקה השוטפת את עולמות העיצוב והבנייה. יש יותר ויותר שימוש בחומרים ירוקים ובחומרים ממוחזרים, וכחלק מהמגמה ניתן למצוא במטבח מערכות מחזור אשפה ומים, ניצול אנרגטי טוב יותר לחיסכון בהוצאות החשמל ופתרונות חדשניים נוספים.

לסיכום, המילה האחרונה בעיצוב המטבחים היא ליצור מראה אחיד ונעים לעין. המטבח העכשווי הוא ארגונומי, חכם, עמוס בטכנולוגיות וגם ירוק יותר.