מטבחים יוקרתיים, כך עושים זאת נכון!
23/02/2023
כלי עבודה מומלצים לתיקון מטבחים
23/02/2023

איך לעצב מטבח קטן על הצד הטוב ביותר

עברתם לבית חדש, או לחלופין החלטתם לשפצו וניצבת בפניכם השאלה איך לעצב את המטבח? זאת בהחלט שאלה שבכדי לענות עליה ישנם משתנים רבים שכדאי לשים לב אליהם ולתת עליהם דגש.

הדבר הבסיסי ביותר הוא סידור פונקציונאלי של המטבח – הכיור המקרר והכיריים הם המוקמות העיקריים במטבח ביניהם מתבצעות כל העבודות. כדי שהעבודה במטבח תהיה נוחה עליך להשתדל כי המרחק בין שלושתם יהיה סביר.

גובה משטח העבודה

התאימו את גובה משטח העבודה לצרכיכם תוך התחשבות בגובה של שני בני הזוג, כך תוכלו להימנע ממשטח עבודה נמוך מדיי שיגרום לכאבי גב מיותרים.

התאמה אישית אידיאלית כאשר אתם מעצבים מטבח חדש. שימו לב כי משטחי עבודה גדולים במטבח ישנו את כל חוויות העבודה במטבח. דאגו כי קיימים מספיק משטחי עבודה נוחים.

מיקום משטחי העבודה צריך להתחשב במיקום הכיריים, הכיור והמקרר. דאגו שמשטח העבודה יהיה פונקציונאלי המאפשר עבודה נוחה במטבח.

 

המטבח כחלק מהקונספט העיצובי

התאימו את המטבח לקו העיצוב הכללי של הבית. המטבח צריך לדבר באותה "שפת" העיצוב שלכם. הביטו בחלל הבית, האם הוא מעוצב בקווים מודרניים? פרובינציאליים?

המטבח הינו חלק בלתי נפרד מהבית, יש האומרים כי הוא החלק העיקרי והחשוב ביותר בבית. התייחסו למכלול העיצוב שיש לכם בבית ודאגו להתאימו למטבח.

אי למטבח

המטבח האידיאלי בעייני רבים כולל בתוכו אי למטבח. אין ספק כי שילוב של אי למטבח תורם רבות למטבח מעוצב המשדר יוקרה, ואם הוא נעשה נכון, תרומתו הפונקציונאלית רבה.

יחד עם זאת, אי למטבח דורש מקום. מטרותיו מגוונות, האי יכול לשמש כמשטח עבודה, ניתן לשלב בו גם כיור, או כמובן לייעד אותו לשולחן אוכל סביבו מסבים כל יושבי הבית.

בעת תכנון המטבח בדקו האם המרחב בחלל המטבח מאפשר שילוב אי והתאימו אותו לצרכים שלכם.

חיפוי באזור משטחי העבודה

כיום, מגוון החיפויים הקיימים אדיר. מגוון טקסטורות שונות, דוגמאות וחומרי גלם שונים יפיחו חיים במטבח שלכם. הקפידו להתייעץ עם איש מקצוע בעניין, החיפוי שתבחרו ישפיע על האווירה שתרצו ליצור בחלל המטבח.

 

טיפים לעיצוב מטבחים קטנים

מטבחים קטנים עדיין יכולים וצריכים להיות פונקציונאליים! זכרו מטבח מעוצב קטן מצריך לא פחות מחשבה ולעיתים אף יותר.

מראה מראה שעל הקיר

מראה לאורך הקיר יוצרת תחושת מרחב. שילוב של מראה לאורך הקיר במקום אריחים יכולה לחולל פלאים במטבחים קטנים וליצור תחושה של חלל גדול מאד.

אקססוריז למטבח

מטבח מעוצב דורש מחשבה גם על אביזרים נלווים למטבח. ניתן ורצוי לשלב על השיש כלים יפים, מכונת קפה מהודרת, עציץ קטן או כל דבר העולה על רוחכם שיכול להפיח חיים במטבח. לעיתים מספר אביזרים קטנים עושים הבדל משמעותי!

והכי חשוב. זכרו תמיד, המטבח הוא לב הבית השקיעו מחשבה מקדימה כך תעצבו לכם מטבח יפה, פונקציונאלי וכזה שישרת אתכם שנים רבות.

 

תכנון אדריכלי למטבח פונקציונאלי

עיצוב נישות מיוחדות המיועדות למוצרי חשמל שונים ולשדרוג המראה. במטבח מעוצב ניתן לתכנן ארונות מטבח מיוחדים המיועדים לשלב את התנור, המיקרוגל, מדיח הכלים והטוסטר בצורה יפה ואסטטית.

חובבי היין יעדיפו מתקן מיוחד לאחסון בקבוקים רבים של יין שניתן לשלב בארונות המטבח או מתחת לדלפק.

 

גווני צבע במטבח

אחד הדברים המרכזיים והמהותיים ביותר בעיצוב מטבח קטן הוא בחירה נכונה של הצבעים ושילובם בחלל החדר.

גווניו של המטבח מעניקים לו את האופי הייחודי, המראה והאווירה בחדר. לעיתים, ניגודי צבעים ישתלבו נפלא ויצרו מראה דרמתי.

אל תהססו להעיז. גוונים בהירים יעניקו למטבח תחושה של מרחב. גוונים אלו אופטימאליים למטבחים קטנים.

 

לסיכום

כל פריט ופרט במטבח יעניקו לו את האופי המיוחד שלו. היו יצירתיים, התייעצו עם אנשי מקצוע, בחרו בחומרי גלם איכותיים. כך תבטיחו לעצמכם מטבח מרשים שילווה אתכם שנים רבות.

החוכמה האמיתית בעיצוב מטבחי יוקרה היא לשוות למטבח את המראה ששמים בו לב לכך שיש התייחסות לכל הפרטים הקטנים ביותר – ידיות, אביזרי פרזול קטנים שעושים את ההבדל, גימור מושלם בעיטורים או רעיון אחר שעד עכשיו לא חשב עליו. כשנכנסים למטבח יוקרתי מיד מרגישים בו דברים מיוחדים! מסתכלים סביב ויודעים שכל המטבח הזה מיוחד, שונה, ייחודי ולא שגרתי. מטבחי יוקרה חייבים להיות מעוצבים בהתאמה אישית מלאה לצרכים והבקשות של בני המשפחה על מנת להתאים להם במאת האחוזים. נגישות, נוחות, ניצול החלל, שימוש באביזרים הדרושים והתאמת חללי האחסון – אלה רק חלק מהפרמטרים שצריך להתייחס אליהם בעת עיצוב המטבח.