כלי עבודה מומלצים לתיקון מטבחים
23/02/2023
המטבח בעידן החדש
23/02/2023

איך נבחר מטבח חדש לבית?

ההחלטה להחליף את המטבח הקיים או לעצב מטבח בבית חדש אינה החלטה של מה בכך. המטבח מהווה את לב ליבו של הבית.

חשיבותו אינה נמדדת בפרקטיות שלו או בדרך בה הוא מקל לנו את מלאכת הבישול, אלא היא להגדיר במידה רבה את מי שאנחנו.

המטבח היא נקודת המפגש היוצרת חיבור אינהרנטי של התא המשפחתי. המפגשים המשפחתיים המיוחדים בחגים, הארוחות שבשגרה או אפילו סתם מפגשים אקראיים לכוס קפה הם אלו שסביבם נבנית ההוויה הביתית והמשפחתית.

המטבח נושא את דגל העיצוב של הבית סביבו נכרכת התמונה העיצובית השלמה של שאר החללים.

בבואנו לבחור מטבח חדש ראשית עלינו לשאול את עצמנו באיזו אווירה אנו מעוניינים להקיף את עצמנו?

התשובה לשאלה זו תעזור לנו להחליט על קו עיצוב אחיד הן למטבח והן לשאר הבית. כך למשל, העיצוב הכפרי מתאפיין בחומרי גלם טבעיים בעיקר המשרים אווירה חמימה וביתית.

מלאכת העיצוב הינה מורכבת ודורשת תכנון נכון וחכם של כל הפרטים הקטנים. החשיבה מחוץ לקופסא, פתרונות הטכנולוגיה הזמינה המתמזגת עם קו העיצוב היא זו שעומדת ביסוד התכנון הנכון.

פרקטיות המטבח חשובה לא פחות. המטבח זהו החלל השימושי ביותר בבית.

לאופן תכנונו והאלמנטים המוטמעים בו שינה חשיבות מכרעת לאופייה של מלאכת הבישול והאירוח. יש לקחת את הכל בחשבון, החל מן המרחק שבין התנור לכיור ועד תכנון מדפים וחללי האכסון השונים בהתאם לשימוש המתבקש.

הפונקציונאליות זהו אחד מן הפרמטרים שמושפעים הכי הרבה מן המבנה הבסיסי של המטבח ולכן יש להשקיע מחשבה רבה על אופי השימוש במטבח, הכלים בהם אנו מעוניינים להשתמש ותדירותם.

מלאכת עיצוב מטבחים ותכנונו המבני הופכת לקלה יותר ברגע שנתונים אלה מוסדרים מבעוד מועד. חומרי הגלם: הטכנולוגיה כיום מאפשרת לנו לבחור את חומרי הגלם מתוך מבחר עצום של חומרים, טקסטורות, גוונים ועוד.

לבחירת חומרי הגלם משמעויות רבות החל בעלות התחזוקה שלו ועד לכמות הלכלוך הצפויה. (חומרים שונים מגיבים לחומרי ניקוי בצורה אחרת).

כמו כן, יש לערוך הפרדה בין חלקי המטבח השונים וחומרי הגלם המרכיבים אותם. לדוגמא ארונות המטבח מול חזיתו. לבחירת חומרי הגלם בהתאם למיקומם חשיבות מכרעת לנוכח אופי השימוש במטבח.

לדוגמא אזורים המועדים לרטיבות יתר כגון חלקו התחתון של הכיור רצוי שחומרי הגלם המרכיבים את הארון יהיו עמידים למים ורטיבות.

חזית המטבח זהו החלק המועד ביותר להתלכלך ועל כן יש לבחור בחומרי הגלם של החזית שניתן לנקותם בקלות יחסית. הצבע: אופיו של המטבח והמסר שהוא משדר נקבע לא אחת ע"פ צבעו.

גוונים בהירים יוצרים תחושת חלל גדול ומרווח יותר. הצבע הלבן מאפיין עיצוב מטבחים מודרני בעל קווים חדים ונקיים. אולם אין גבול ליצירתיות בה ניתן לנקוט.

צבעים נועזים יותר כגון ורוד משרים אווירה צעירה ותוססת ואולם גם לצבעים המסורתיים נשמר מקום בהיכל הכבוד. תכנון מטבח מעוצב היא משימה מורכבת הדורשת תשומת לב קפדנית.

שימת דגש על השלבים החשובים יקלו את המלאכה וישביחו את התוצאה הסופית.