מטבחי יוקרה – איך לזהות איכות
23/02/2023
דגשים לעיצוב מטבח חדש ודירה חדשה
23/02/2023

כל מה שצריך לדעת על עיצוב מטבחים קלאסיים

הקלאסיקה הינה בין הערכים המהותיים של היוקרה. בדיוק כמו היוקרה, הקלאסיקה לעולם אינה חולפת מן העולם אלא מתחייה שוב ושוב כשהיא זוכה לחיי נצח.

המטבחים הקלאסיים הינם בין האלמנטים המרכזיים בעולם העיצוב, הודות להיותם מרשימים בעיצובם ומתאימים לכל סגנון.

מטבח קלאסי מתאפיין בקווים נקיים, בעיצוב הרמוני ובאיזון נכון של קווים וצורות, חומרי גלם וצבעים. מטבח קלאסי לא יהיה מינימלי או עמוס מדי, חדגוני או צבעוני מדי.

יחד עם זאת, קלאסיקה מושלמת היא זו המשתלבת בצורה האידיאלית בכל זמן ובהתאם לעידן הטכנולוגיה, מטבחים קלאסיים המושלמים הם אלו המביאים לידי ביטוי את מיטב הטכנולוגיה והופכים את השימוש במטבח לקל ונוח מתמיד.

מילת המפתח – איזון

המטבחים הקלאסיים יכולים לכלול שילוב של חומרי גלם שונים, כל עוד נשמר האיזון בין הצבע והצורה. בין ההגדרות הבולטות של המטבחים הקלאסיים נמצא את הפונקציונאליות המובילה את עיצוב המטבח ומתווה את הקווים המרכזיים למראה הייחודי שלו.

ברוב המקרים, מטבחים קלאסיים יבואו לידי ביטוי בצבעים רכים שאינם מושכים את העין אלא משתלבים בהרמוניות בסביבה. צבעים אלו יכולים להיות שמנת או אגוז, קאמל ועוד.

המטבח הקלאסי המודרני

כיום, בעידן בו המטבח הקלאסי מהווה אלמנט נפוץ ובסיסי ברוב הבתים המודרניים, חשוב לוודא כי המטבח עונה על הצרכים האישיים של בני הבית.

הודות לייחודיותו של המטבח הקלאסי רבים מעדיפים אותו על פני מטבחים רבים וטובים אחרים ואילו על מנת להתאימו למשפחה חשוב לעצבו באופן אשר ייתן מענה מלא לצרכים היומיומיים של כל בני הבית.

שילוב בין סגנונות

המטבח הקלאסי המודרני משלב בין אלמנטים עכשוויים לאלמנטים קלאסיים שונים. תוך שמירה על איזון בין הקלאסי למודרני, ניתן ליצור את האיזון המושלם ולהביא ליצירת מטבח הרמוני בעל מראה קלאסי ויוקרתי.

חשוב לשמור כי האלמנטים המודרניים המשולבים במטבח הקלאסי – לא ישתלטו על המראה הכללי.

המטבחים הקלאסיים אמנם מאופיינים ברובם בקווים שמרניים יחסית אולם באמצעות שילוב אביזרים שונים ניתן להעניק להם מראה עדכני, המעוניינים יכולים לשלב מראה מסגנונות אחרים.

שילוב בין הסגנון הכפרי לסגנון הקלאסי, לדוגמה, הינו בין השילובים הפופולאריים והאהובים ביותר על רבים מהישראליים, המחבבים את הסגנון הכפרי ומשלבים אותו עם הקלאסיקה המוכרת.

גם אלמנטים ומכשירים מינימליסטיים זוכים רבות לשילוב עם מטבחים בסגנון קלאסי הודות למרחב שהם מעניקים, לקלילות שהם מכניסים למטבח ולאווריריות שנוצרת בזכותם.

השפעת התרבות

המטבח הקלאסי משתנה בסגנונו הייחודי בין מדינות שונות בעולם. המטבח הקלאסי האנגלי אינו זהה לזה הישראלי או האמריקאי.

בישראל ניתן לראות שימוש מרובה באלמנטים של עץ טבעי, קווים סימטריים, מראה מלא ועשיר ושימוש ביעילות אחסון והגשה. הגוון ברובו יהיה חלק.

איכות

האיכות הינה בין האלמנטים הבסיסיים ביותר בעיצוב מטבחים קלאסיים. כל חלק במטבח חייב לעמוד בתו התקן הרלוונטי לו ולכלול תעודת אחריות רלוונטית למספר השנים הבאות.

חשוב לברר את מקור הייצור של כל חלק במטבח על מנת להבטיח את עמידותו למשך השנים הבאות. מאחר והמטבח ישרת אתכם למשך זמן רב.