עיצוב ותכנון מטבחים בעידן הקורונה
26/02/2023
מטבח כפרי או תעשייתי?
26/02/2023

מהו מטבח פרובנס?

דמיינו לעצמכם לרגע את מחוזות פרובנס הקסומה. תפאורה מהפנטת של שדות לבנדר סגולים, כפרים ציוריים בהם הזמן עמד מלכת, שווקים קסומים ועכשיו כל היופי הזה אצלכם בבית בדמות מטבח פרובנס דרום-מזרח צרפתי אותנטי בטוויסט עדכני מעודן המתאים לאקלים הים תיכוני.

נשמע קסום אבל לא מתאים לכל בית
זהו מטבח שמתכתב עם מסורת עתיקה ומתאים לריהוט של פעם הכולל אלמנטים בעבודת יד כמו גילוף בעץ או צבע בעבודת יד.

מה מאפיין מטבח פרובנס?
למעשה זהו מטבח כפרי, חם ואוהב בעל נוכחות דרמטית עם חזיתות מקושטות, חריטות בעץ, תבליטים ועיטורים אומנותיים, קרניז ורגליים המוסיפים טוויסט מרגש ופיתוחים ייחודיים כמוטיב החוזר על גבי הארונות.
תכנון המטבח משלב משחק מעניין בין פתוח לסגור עם ארונות עם דלתות זכוכית שקופות ומדפים גלויים ובזה הוא שונה מהמטבח המודרני בו הקווים מינימליסטיים ונקיים והרוב המוחלט סגור וסמוי מן העין המתבוננת ככל שניתן. את המטבח הזה אפשר לקחת לכיוון אצילי ומפואר או להשאיר במראה הקלאסי והשליו, תלוי בכם.

מאילו חומרים עשוי מטבח זה?
מטבח פרובנס מאמץ בחום ומחבק לחיקו את החומרים הטבעיים בשלל וריאציות מפתיעות. העץ המלא הוא כוכב העל במטבחי פרובנס ומביא עמו הדר ויוקרה במראה שקט, נעים ולא מתיימר. לעץ מלא יש יתרונות נהדרים מעמידות גבוהה דרך היותו חומר נושם וידידותי לסביבה שמוסיף רוגע למרחב.
לצד העץ ניתן למצוא במטבחים פרזולים דקורטיביים ומסוגננים להפליא, שמפציעים מעת לעת במטבח, ידיות נחושת עגולות המבצבצות מהארונות או המגירות, שיש עבה או פלטת עץ גושני באי הגדול. הזכוכית היא שחקנית בולטת בזירה המקנה את הממד הקליל והאוורירי, השקיפות המבוקשת העומדת בקונטרסט לעץ ומוסיפה ליוקרת המטבח.
המטבח עשיר בדיטיילים וארונות ומקומות אחסון בין אם גלויים או סגורים, כמובן בכפוף לתנאי החלל ואילוצי השטח. מזווה רחב ידיים ועמוק, משטח עבודה נדיב. הגודל בהחלט קובע את הטון במטבחים אלה.

 

מהם הגוונים המובילים במטבחי פרובנס?
המטבח הצרפתי מאיר את החלל בפלטת צבעים בהירה כמו קרם, שמנת ונגיעות של כחול, חול ואפור, אפילו צהבהב, לפעמים נע בשילובים המעדנים את המראה המאסיבי של מטבח זה כך שיתאים גם לחללים קטנים ואינטימיים יותר. ניתן לבחור לנוע בין גווני לבן בהירים מאוד ליותר כהים המשרים חמימות תלוי גם במידת הבהירות והכהות בהתאם לתנאי התאורה בחלל.

איך ניתן לשדרג מטבח פרובנס בפריטי עיצוב משלימים?
ברזים מוזהבים או מנוחשת, כיורים אובליים השקועים באי, גופי תאורה בצורת שנדליר. מוזמנים להוסיף למטבח גם אביזרים בסגנון הפשטות היפה של פעם בין אם חומרים טבעיים כמו מגבות פשתן, כלי עץ, כיסאות בר במראה מעט מחוספס, סלים קלועים, גופי תאורה מברזל יצוק, אגרטלי קרמיקה ססגוניים ומקרר יינות לחובבי החיים הטובים.

החיבור לטבע מורגש מאוד במטבחי פרובנס עם עציצים השזורים במטבח או מונחים באלגנטיות על גבי מדפים או מבצבצים מתוך הארונות. כלי המטבח לרוב יתפסו מקום של בולטות במטבח – ייתלו במוקדים שונים או יככבו על גבי השיש. צרפת הכפרית זה כאן.

אם מטבח פרובנס "כבד לכם" מדי? המטבח הכפרי הוא מה שחיפשתם!
עבור רבים מטבח פרובנס נתפס מעט מיושן, גס ומאסיבי ולכן, אם אתם אוהבים את הסגנון האירופאי בוודאי תתחברו למטבח כפרי – אלטרנטיבה נהדרת למי שמעוניין להכניס חמימות מעודנת למטבח מבלי להתפשר על איכות. בפשטות מטבחים מציעים לכם תכנון ובניית מטבחים כפריים במראה יותר נקי ועכשווי, במינימום חריטות או נטול עיטורים ששומר על צביון נקי ועל זמני. אפשר לבחור חיבורים בין גוונים, לתכנן את המטבח ברמת פתרונות האחסון מסוגים שונים וזרימה נוחה ולעצב מטבח פרקטי ואסתטי כאחד אשר ישרת אתכם בנאמנות לאורך זמן.

כיום הודות לטכנולוגיות מתקדמות ניתן ליצור מטבחים עדכניים תוך שימוש בחומרים איכותיים וצבע בתנור ופתרונות המתאימים גם לחללים קטנים ולמקסום חוויית המשתמש.
התכנון נעשה בהתאמה אישית ועד הפרטים הקטנים ביותר – שילוב של פתחים, מוצרי חשמל, תנועה אופיינית במטבח של מי שמבשל והתאמתו בזרימה גם לסגנון האירוח המועדף, חלוקה נכונה של הארונות לפי תכולת המטבח הפוטנציאלית לצורך שמירה על סדר וארגון במטבח.