3 שיטות מומלצות לצביעת ארונות מטבח
22/02/2023
ריצוף איכותי למטבח מעוצב
22/02/2023

מהו פרזול למטבח?

בעבר, מטבחים ורהיטים היו פשוטים ביותר – דלת הנפתחת על ציר הצידה, מדפים מקובעים ותו לא. כיום, בעידן המודרני, ישנן אפשרויות רבות המקלות על חיינו כדוגמת הפרזול במטבח. בעידן בו אנו מעורבים בעיצוב הבתים שלנו, מודעים לכל פרט קטן והמילה "פרזול" שגורה בפינו – האם אתם יודעים מה מילה זו בדיוק אומרת?

מוצרי הפרזול

ישנם מוצרי פרזול פנימי ומוצרי פרזול חיצוני:
פרזול חיצוני הינו חשוף לעיני כל ולכן הבחירה בו מושפעת משיקולי טעם אישי והתאמתו לקו העיצוב הכללי. בנוסף למראה שלו, רצוי לבחור פרזול איכותי. מכיוון שבחדרים כמו מטבחים ישנה תכונה ועבודה רבה, חשוב שהפרזול יחזיק מעמד ויישמר במראהו המקורי לאורך זמן.
פרזול פנימי מתייחס לאלמנטים הנסתרים במטבח הנמצאים בתוך הארונות והמגירות כגון מסילות, בוכנות, צירים, מתקנים נשלפים ועוד.
פרזול זה חשוב מאין כמוהו מכיוון שהוא תורם לפונקציונליות ונוחות העבודה וכמו כן מאפשר לנו לתכנן את מטבח חלומותינו מבחינת הנוחות, נשיאת המשקל, ניצול השטח המקסימלי, ייעול העבודה ונגישות.

מהו פרזול?

פרזול הינו מושג כולל לכל מה שמאפשר לרהיטים להיפתח, להיסגר ולהתחבר – מסילות, צירים, מגירות ועוד. אלמנטים אלה עשויים מתכת ועמידים בתנאי שחיקה, עומס ומשקל ובתנאי רטיבות ולחות.
מטבח הינו אוסף קופסאות עץ המסודרות האחת ליד השנייה וללא פרזול הן יישארו כך – קופסאות עץ בלבד. פרזול במטבח הוא נדבך חשוב ביותר בתפקודו – הוא יקבע לנו את נוחות העבודה, פתיחת המגירות או הדלתות, פונקציונליות ואפילו בטיחותו.

איך נזהה פרזול איכותי?

פרזול איכותי הינו חלק חשוב ביותר בבחירת חומרי המטבח. מכיוון שאנו לא מחליפים את המטבח הביתי שלנו כל מספר שנים בודדות, רצוי לבחור חומרים איכותיים שיחזיקו לנו לאורך זמן גם מבחינת מראם וגם מבחינת הפונקציונליות שלהם. במטבחי פשטות אנו מספקים פרזול מיוחד ואיכותי, פרזול מעוטר, עשיר הכולל מגוון רחב של סוגי מתכות וצבעים.
ישנם מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו בבואנו לבחון האם הפרזול אשר אנו בוחרים למטבחנו איכותי:
– סוג החומר ממנו עשוי הפרזול.
– נשיאת משקל, ככל שהפרזול מאפשר נשיאת משקל גדולה יותר כך הוא יהיה איכותי יותר.
– ארץ ייצור, האם הפרזול מיוצר באירופה או בסין או בייצור ישראלי כמובן.
– אחריות ושירות, האם ישנו תו תקן למוצר, האם ישנה אחריות ומה אורך האחריות והשירות במידה וישנם.
לסיכום, עלינו לזכור שהבית בא לשרת אותנו ולא להיפך ולכן רצוי לבחור את המוצרים הנוחים ביותר אשר יקלו על חיינו, יהפכו אותם לקלילים ומהירים ויאפשרו לנו להשקיע את זמננו בדברים החשובים לנו באמת.