מטבח כפרי, האם מומלץ לבחור גוונים בהירים?
18/09/2022
המילה האחרונה בעיצוב מטבחים
18/09/2022

מטבחים במסעדות כשרות בתל אביב

הביקוש למסעדות כשרות הולך וגובר, הן לצורך קיום אירוע קטן במסעדה או ללכת לאכול כמה חברים יחד, הרי בדרך כלל תמיד יש מישהו ששומר על כשרות, לכן יש צורך להתחשב בו ולבחור במסעדה כשרה. במסעדות כשרות בתל אביב, המטבח חייב להיות מאובזר היטב ומוכשר, בעיקר אם מדובר בפתיחת מסעדה חדשה, שאז יש צורך להכשיר את המטבח ולדאוג להכניס רק מזון כשר התואם את סוג ההשגחה הניתנת במקום וזאת בפיקוח של משגיח כשרות הנמצא במקום ומפקח כי הכל מתנהל על פי רוח היהדות ועל פי כללי ההלכה מבחינת כשרות.

יש לא מעט סוגי הכשרים אותם מעניקים רבנים שונים, בין אם מדובר על השגחת הרבנות המקומית או מדובר על מסעדה כשרה למהדרין אשר מחזיקה רק מאכלים כשרים של אותה כשרות הניתנת במקום וגם מחזיקה במשגיחים מטעם אותה כשרות.

המטבח במסעדות כשרות

בשונה ממסעדות שאינן כשרות, על המטבח להיות כשר ועל המסעדה להיות או חלבית או בשרית ולא ניתן לערבב בין השניים, מכיוון שישנו סעיף בהלכה האומר – "לא תבשל גדי בחלב אימו", כלומר שלא ניתן לערבב בין בשר וחלב. אך במקרים בהם מסעדה מוכרת גם מוצרי חלב וגם בשר, על המטבחים במסעדות כשרות בתל אביב, להיות מופרדים לחלוטין ואף כלי ההגשה חייבים להיות שונים זה מזה. בנוסף, יש צורך לסמן את הכלים החלביים והבשריים, על מנת שלא יתבלבלו בניהם. במקרה זה גם על התנורים במקום וכלל אביזרי המטבח להיות נפרדים זה מזה, על מנת שלא לערבב בשר וחלב יחד.

הכשרת המטבח לפסח במסעדות כשרות

מטבחים במסעדות כשרות בתל אביב אשר מעוניינים לפתוח את המסעדה לקהל הרחב גם בחג הפסח, מחויבים לעבור הכשרה מיוחדת בכפוף להלכה, שהרי על המטבח ושאר האביזרים שנמצאים בו להיות נקיים מחמץ. זוהי משימה די מורכב ומצריכה שעות רבות של ניקיון, הכשרת המטבח ואת כל הכלים לפסח וגם שימוש בכלים מיוחדים שלא נגעו בהם חמץ. במקרים אלו, משגיח כשרות של המסעדה מכשיר את המטבח על פי כללי ההלכה ומוודא כי המטבח כולו כשר לפסח ורק אז מותר לבשר לקהל כי המסעדה כשרה לפסח על פי ההלכה.

אם כך, נראה כי יש לא מעט מסעדות כשרות בתל אביב ובכלל בכל הארץ אשר מציעות לקהל הרחב ליהנות מאוכל כשר בכל ימות השנה, מה שהופך את מסעדות אלו לפופולריות ומבוקשות.