10 טיפים ליצירת המטבח המושלם
23/02/2023
טרנדים בעיצוב מטבחים 2020
23/02/2023

מטבחים בסגנון steampunk

העולם של עיצוב מטבחים עבור כמה וכמה תהפוכות בשנים האחרונות. בעבר אפשר היה לבחור סגנון עיצובי מבין כמה סגנונות קבועים ומוכרים כמו עיצוב כפרי, עיצוב מודרני או עיצוב יוקרתי, למשל. העיצובים היו מאד מקובעים, היו עקרונות מנחים שאי אפשר וקשה היה לסטות מהם ובעיקר – לא היה מוכר כלל וכלל המושג התאמה אישית והאפשרות של עיצוב בהתאמה אישית על פי הצרכים, הדרישות והרצונות של הלקוח. בשורה התחתונה, הלקוח שמזמין את המטבח הוא זה שיעשה בו שימוש לאורך הרבה מאד זמן ולכן יש חשיבות גבוהה מאד להתאמה מלאה של המטבח לו ולבני המשפחה שלו. עם תחילת ההפנמה של נושא זה – החלו לצוץ סגנונות עיצוב משולבים ושונים מהמוכר, כמו גם סגנון העיצוב steampunk.

מה זה steampunk ואיך הוא משתלב עם עיצוב פנים?
מדובר בז'אנר מתוך עולם המדע הבדיוני. הז'אנר מציע הסתכלות מכנית על נושאים שקשורים בהתפתחות העולם, חומרים ורוחנית כאחד ויש התייחסות רבה למנועי קיטור (steam) ולמכונות שחלקן נחשבות לכאלה שחלפו מן העולם וכבר אין בהן שימוש. בחלק מההתייחסויות של מיצגי הז'אנר הזה יש גם מוטיבים הלקוחים מסרטי אימה, פנטזיה וחלל. איך כל זה משתלב בעולם העיצוב? בדיוק בדרכים האלה – צבעוניות חזקה ונועזת, מוטיבים דמיוניים שלוכדים את העין ואת תשומת הלב והעיצוב כולו מתחבר מאד לתרבות הווינטג' שממילא עושה קאמבק מאד גדול וחזק בשנים האחרונות.
מטבחים אשר מעוצבים ברוח ה- steampunk יהיו מאופיינים כאמור בצבעים חזקים וכהים, הסגנון שלהם יהיה גס מאד, הם ישדרו חוזק ועמידה איתן במקום ומי שלא מורגל לצבעים או לסגנון שכזה – עלול אפילו לחוש שלא בנוח בעת שישהה במטבח כזה. יחד עם זאת – אין שום פשרה על הנושא של הפונקציונליות של המטבח וכאשר ייכנס לתמונה הנושא של העיצוב האישי והמותאם של כל בית וכל משפחה – הרי שכל מה שצריך להיות במטבח על מנת להפיק ממנו את התועלת הגדולה ביותר – בהחלט יהיה שם וימוקם בחוכמה ותוך התחשבות בצרכי המשפחה ובשגרה היומיומית של כל מי שעומד להשתמש במטבח על בסיס יומיומי.

 

Steampunk – כשווינטג' ופנטזיה נפגשים במטבח!
מי שאוהב את סגנון ה- steampunk לא יעמוד בפיתוי ופשוט יהיה חייב להכניס אותו לבית ולעיצוב החללים השונים. לפני כמה שנים נפתחה לראשונה האפשרית של עיצוב המטבח עצמו ברוח ה- steampunk ובעצם – מדוע לא? בארצות הברית מדובר בסגנון נפוץ, מוכר ומקובל, גם אם נחשב לחורג מסגנונות העיצוב המקובלים. אנשי מקצוע מעולם עיצוב הפנים רואים בבחירה בסגנון זה משום חשיבה מחוץ לקופסה, מציאת פתרון יצירתי והכי חשוב – עמידה על עקרונות ושילוב של הסגנון שאוהבים בעיצוב מאתגר של מטבח ולא פחות מכך. כיום יותר ויותר אנשים שמשפצים או משנים את המטבח שלהם זונחים את סגנונות העיצוב השגרתיים ובורחים לתת מעוף לדמיון שלהם בעיצוב חדשני, שובר מוסכמות ובעיקר – כזה שטועם באופן מושלם את מה שהם אוהבים.
מכיוון שלסגנון ה- steampunk יש נגיעה ישירה וקרובה לעיצוב הווינטג' – גם חובבי הווינטג' עשויים למצוא עניין בשילוב מוטיבים של steampunk בעת עיצוב המטבח החדש שלהם. מוטיבים של מדע, מכונאות, דמויות שלבושות בססגוניות ומאפיינות זמנים שחלפו ולא ישובו וכמובן – צבעים כהים, עזים ובדיוק ההפך מאלה שישרו שלווה, רוגע וחמימות במטבח. אין ספק שסגנון ה- steampunk מביא בשורה חדשה לעולם העיצוב ולא נתפלא לראות את המוטיבים של steampunk גם באלמנטים אחרים של עיצוב פנים ועיצוב בכלל.

 

Steampunk – כשווינטג' ופנטזיה נפגשים במטבח