מכונת הקפה המושלמת למטבח החדש שלכם
30/08/2022

שיש מומלץ לסגנון מטבח כפרי

מטבח כפרי הוא סגנון מטבח מבוקש בקרב בתים רבים בארץ. המטבח הכפרי משרה הרבה חום ומשפחתיות. את סגנון עיצוב מטבח זה מאפיין בעיקר חומר הגלם עץ בעל התכונות החמות והנעימות, כגון משטחים מעץ מלא ומשובח, ארונות ומגרות מעץ במגוון רחב של טקסטורות וגוונים.
מטבח בסגנון כפרי מתאים גם לכל מי שמטבחו פעיל ואוהב לארח בביתו, ומעוניין ב"לוק" איכותי ומרשים. לצורך כך, ניתן גם לבחור משטח שיש איכותי למטבח ומתאים לסגנון הכפרי. שיש במידות הנכונות בהתאם לגווני הארונות ולכל העיצוב הכללי. אם כן איזה שיש? מכל סוגי השיש מה בעיקר מאפיין מטבח כפרי? על כך ננסה לענות בכתבה שלפניכם.

סוגי השיש למטבח כפרי

כיום יש אינספור עיצובים ודגמים של משטחי שיש שיכולים להתאים למטבח הכפרי. מכיוון שמלכתחילה הסגנון הכפרי מאופיין בחמימות ובמגוון רחב של צבעים – חשוב שהצבע של השיש ישתלב עם הצבעים האלה. יחד עם זאת – אפשר וכדאי להתאים את השיש לטעם האישי וההעדפות של בני המשפחה וגם גוון שמעט חורג מהגוון הכולל של המטבח עשוי להוות טוויסט עיצובי שיכניס הרבה מאד עניין לחלל המטבח כולו. כשמדברים על שיש מומלץ לסגנון מטבח כפרי מדברים על מכלול של תכונות ומאפיינים ומכיוון שלמשטח השיש יש תפקיד חשוב מאד בשגרת המטבח – לא מומלץ להקל ראש בבחירה.

במגוון העצום של סוגי שיש המוצעים היום, כל אחד יכול למצוא את הסגנון המתאים לו. גם חומרי הגלם של השיש הינם שונים זה מזה, חלק מהם עשויים מאבן טבעית לחלוטין וחלקם מאבן סינטטית, חלקם מקוורץ ועוד. לכן, בכל בחירה שתעשו לשיש, חשוב יהיה לשים דגש על החומר שממנו השיש מיוצר, שיתאים בדיוק לתנאי המטבח שלכם ולכל ההרגלים שלכם במטבח. עוד ידוע כי אבן קיסר ושיש קוריאן אלו אבנים שיכולות להתאים מאוד למטבח הכפרי בשל שלל הגוונים החמים והטבעיים שיש להם ויתרה מכך, כל מגוון העיצובים והדוגמאות של שיש למטבח.

גם שיש חברון שמספק עמידות מאוד גבוהה יכול להתאים למטבח כפרי. בנוסף תוכלו גם למצוא דגמים מסוימים באבן גרניט שיוכלו להתאים לסגנון עיצוב המטבח הכפרי, אם כי לא רובם, מהסיבה שהם מגיעים בטקסטורה מחוספסת ולמטבח כפרי בדר"כ מתאים מרקם חלק.

התאמת צבע השיש למטבח כפרי

מטבח מעוצב בסגנון כפרי, כפי שלמדנו להכיר, משדר הרבה חום וביתיות, חשוב להתאים גם את הגוון שנבחר לעץ הארונות לכיריים ולכל פריט שנבחר. כך למעשה מצליחים לשמור על הרמוניה עיצובית ומראה כפרי. למטבח כפרי המשולב עץ אלון אפשר לבחור שיש בגוונים צהבהבים או חומים, גוונים אלו תוכלו למצוא בשיש אבן קיסר או בשיש קוריאן. למטבח כפרי בצביון פרובאנס יתאימו יותר משטחים של שיש בגוונים כהים כמו חום כהה, שחור, אפור ועוד.

חוסן השיש

לכל סוג שיש שתבחרו, אחד הפרמטרים החשובים בבחירה תהייה העמידות שלו במטבח. לא כל שיש מקנה את אותה רמת עמידות מול חום או רמת עמידות מול שריטות בשיש וכל פגיעה אחרת העלולה להיווצר. חשוב להכיר בכל התכונות של השיש לפני הבחירה ולראות כיצד זה מתאים עבורכם ועבור כל ההרגלים שלכם במטבח. שיש קיסר שנחשב לשיש יוקרתי במיוחד הוא גם שיש יחסית שביר ולא חזק דיו מול פגיעות, יחד עם זאת הגרניט, שעשוי מאבן אמתית, נחשב לשיש עמיד מול שריטות אך לא מול כלי בישול חמים במיוחד.