המתכון למטבחים מיוחדים
26/02/2023
פרקטיות היא שם המשחק בעיצוב מטבחים קטנים
26/02/2023

מטבח כשר מעוצב כהלכה

עיצוב מטבח כשר דורש תכנון מיוחד ומוקפד, המבוסס על הצורך לספק מגוון פתרונות לצרכים שונים כולל: מקומות אחסון רבים, הפרדה בין אזור בשרי וחלבי, מקסום החלל לעבודה נוחה וכו'. הנה כמה מהסוגיות עליהן יש לתת את הדעת כשמתכננים מטבח כשר מעוצב כהלכה.

מטבח כשר מעוצב כהלכה.

פתרונות אחסון
במטבח כשר צריך לספק פתרונות אחסון רבים עבור: כלי החג, כלים לשבת, סט חלבי, סט בשרי ועוד. חשוב לקבוע מראש היכן יאוחסן כל פריט, כאשר הכלים המשמשים את בני הבית לעתים רחוקות ימוקמו במדפים העליונים של הארון והכלים המשתמשים אותם בשוטף, יהיו נגישים עבורם.

סדר וארגון
מטבח מסודר עם משטחי עבודה פנויים, מאפשר עבודה נוחה וזורמת. כדי להשיג זאת, חשוב לתכנן מראש היכן ימוקמו הכלים ומכשירי החשמל, לחלק את פנים הארונות בצורה נכונה ולהוסיף מגירות עמוקות ועמידות היכולות לשאת משקל רב. באופן זה נוכל לאחסן מקסימום פריטים בצורה מסודרת ובמקום נסתר מן העין.
מומלץ להקצות ארון נפרד לאחסון כלי פסח וארון לאחסון כלי כסף, פמוטים וסט כלים לשבת. במידה ואין מספיק מקום במטבח, ניתן להציב את הארונות בחלל אחר בבית. למשל להוסיף בסלון ארון דקורטיבי ולהציג בו את הכלים החגיגיים.
תליית מדפים עם פריטים דקורטיביים ותוספת של חפצי נוי במטבח, תופסת מקום יקר בחלל. במקום זאת, ניתן ליצור מטבח עם אופי ייחודי, באמצעות שימוש בצבעוניות ובחומרים שונים במראה אקלקטי.
פתרון נוסף לחיסכון של מקום בחלל הוא עיצוב מודולרי – שולחן קטן שנפתח לשולחן גדול, משטחי עבודה נשלפים, מזווה עם מגירה נשלפת ועוד.

ניקיון ואיכות במטבח
במטבח כשר חשוב במיוחד לשמור על הניקיון ולדאוג להכשרת המשטחים והארונות. כאשר הארונות והמשטחים עשויים מחומרים איכותיים ועמידים, כאשר הארונות נצבעים בצביעה איכותית, המשימה פשוטה יותר.

כפילויות במטבח
קיימים מגוון פתרונות לכפילויות המאפיינות את המטבח הכשר: שני כיורים, שני מדיחים ושני תנורים. בין הפתרונות האפשריים: חלוקת הכיור לשניים, בחירת תנור אחד ובנוסף טוסטר אובן ועוד.
הכפילות במטבח קיימת גם בסטים של הכלים: סט כלים חלבי, סט בשרי, כלים לשבת, הכוללים צלחות, סכו"ם, סירים ומחבתות. כדי לפנות להם מקום, חשוב להימנע מאגירת חפצים מיותרים שתופסים מקום בארונות.

חשיבות האי במטבח
האי תפס מקום של כל כבוד בכל מטבח ובמיוחד במטבח כשר, בזכות הוורסטיליות שלו. ניתן להקצות באי מקום ייעודי לאחסון של מגוון פריטים, להשתמש בו כמשטח עבודה עם או בלי כיור וכמובן לשבת ולאכול לידו ארוחות משפחתיות.

מטבח קטן
התכנון של מטבח כשר קטן מאתגר במיוחד. כדי למקסם את מקומות האחסון של הכלים והאוכל היבש, במידה ויש בבית חצי חדר פנוי, ניתן להשתמש בו כמזווה. לחלופין, ניתן לצרף למטבח מרפסת או מבואת כניסה, שתשמש כמזווה.
כדי ליצור מראה אוורירי ופתוח בחלל של מטבח קטן, כדאי לאפשר לתאורה טבעית להציף אותו, למקם את המנורות באזורים אסטרטגיים ולבחור בצבעוניות ובחומרים שאינם דומיננטיים, המעניקים לחלל מראה גדול יותר.

תכנון ועיצוב מטבח כשר ב"פשטות" מטבחים
בגלריית הבוטיק "פשטות" הממוקמת בשרון הפסטורלי, צברנו ניסיון רב בתכנון מטבחים כשרים המותאמים לצרכי הלקוח. צוות המעצבים המקצועי שלנו מתמחה במציאת פתרונות יצירתיים למטבח בכל גודל, תוך שילוב ההיבטים האסתטיים והפונקציונליים בצורה מושלמת. אנחנו קשובים ללקוח ולומדים להכיר לעומק את ההרגלים וההעדפות של בני הבית.
אנחנו מזמינים אתכם להגיע לפגישת היכרות בה נתכנן, נעצב ונייצר עבורכם את המטבח הכשר עליו תמיד חלמתם.