איך נבחר מטבח חדש לבית?
23/02/2023
מטבחי יוקרה – איך לזהות איכות
23/02/2023

המטבח בעידן החדש

ניתן לייחס למטבח שלנו תפקידים רבים. האם נחטא לומר שייעודם של מטבחים הינם בישול בלבד? או שמה גם אירוח או התכנסות בני המשפחה לארוחות משותפות היא בין תפקידיו.

השאלה אינה חד משמעית וישנה סיבה לכך. המטבח הוא רכיב בעל המאפיינים התרבותיים הדומיננטיים ביותר בבית שלנו.

התרבות הנובעת ממנו באה לידי בדרך הבישול ואופן הכנת המנות, כלי המטבח הנושאים לא אחת נופך אקלקטי מיוחד, הדרך שבה אנו כמשפחה מתכנסים בו ועד בילויים משותפים בשבתות וחגים.

עולם עיצוב המטבחים כפרט אינו נפרד מעולם עיצוב הפנים ככלל. הטרנדים המאפיינים כל נישה בפני עצמה מתעדכנים ללא הרף בהתאם לרוח העיצוב של התקופה,

ההתקדמות הטכנולוגית המהפכנית המייצרת פתרונות קצה יעילים תוך שמירה אדוקה על קו העיצוב.

גם השימוש במטבח השתנה עם השנים, החברה שלנו כחברה מתקדמת המכתיבה תנאי שהייה מוגבלים של בני המשפחה האיצה מגמה של קיצור זמן השהייה במטבח בדגש על אמצעי בישול מהירים.

את הקרדיט לשינוי שחל בקו העיצוב לאורך השנים יש לייחס בעיקר להתפתחות הטכנולוגית של ייצור חומרי הגלם. בעבר, תכנון מטבח מעוצב היה צריך להיעשות בהתאם לחומרי הגלם הקיימים על מאפייניהם.

במידה וחומר הגלם הנבחר היה עץ על סוגיו השונים, מאפייניו הטבעיים כגון צבעו ועמידותו הלכו יד ביד עם התוצר הסופי של המטבח ללא יכולת להתאים את מראהו וקווי העיצוב שבו להעדפותיו האישיות של הלקוח.

כיום לעומת זאת, קיימת טכנולוגיית חומרים מתקדמת ביותר המעניקה מרחב תמרון אינסופי בעולם העיצוב.

ניתן לבחור בחומרי גלם טבעיים על מאפייניהם הייחודיים אך בנוסף ניתן לבחור בחומרים שעברו תהליך הנדסי המעניק להם שילוב של תכונות ייחודיות בהתאם לרצון הלקוח ולצרכיו.

הצבעים העשירים הנרקחים במיוחד, חומרי הגלם בעלי העמידות הגבוהה המחזיקה שנים רבות וחומרים הניתן לעבדם בכל צורה מעניקים כיום אפשרויות בלתי מוגבלות בתכנון המטבח.

ניתן לסכם זאת כך, אם בעבר חומרי הגלם היו נבחרים תחילה ובעקבותיהם נעשה התכנון תוך התחשבות במגבלות הקיימות,

הרי שכיום פעולת התכנון והעיצוב של המטבח קודמת לכל ורק לאחר מכן ניתן להתאים את החומרים בהם אנו מעוניינים.

עובדה זו תרמה רבות להתפתחותו של עולם העיצוב והסירה ממנו כל מגבלה כיאה לעולם בו ערך היצירה והדמיון נעלה על כל השאר ומתאפיין בעיקר בהיעדר גבולות.

ההתפתחויות הטכנולוגיות הרבות יצרו מגמה חדשה המקצרת את שהותנו במטבח.

תהליכי בישול ואפייה שפעם לקחו זמן רב ודרשו התעסקות ושהייה מרובה במטבח, כיום כבר כמעט ולא קיימים.

המיקרוגל ושאר הכלים האלקטרוניים במטבח כגון המיקסר המשוכלל ועוד, מפשטים בצורה דרמטית את תהליך הבישול ומקצרים אותו.

האוכל המהיר הניתן לחימום במיקרוגל התגלה כרכיב חשוב ביכולתה של המשפחה המודרנית לתת תפוקה מלאה בעבודה ללא ויתור על צרכים ביתיים בסיסיים.

לסיכום, העידן החדש בעולם עיצוב מטבחים מתאים עצמו לעולם המודרני ולקצב החיים ההולך ומתגבר.