פריטים מרכזיים במטבח הכפרי והפרטים הקטנים
18/09/2022
אי למטבח בעיצובים ייחודיים
16/02/2023

התאמת צבעים למטבח

כיצד בוחרים צבעים למטבח? איך נתאים את הצבעים במטבח לעיצוב הכללי של הבית?
בראיון שערכנו עם מעצבת הפנים מאיה קוגן, השותפה לעסק המשפחתי "פשטות", גלריית בוטיק לעיצוב וייצור מטבחים, היא עונה על שאלות אלו ואחרות, במטרה לעזור לכם לבצע את התאמת הצבעים למטבח, בצורה הנכונה ביותר עבורכם.

מתחילים!

מה הם השיקולים בהתאמת צבעים למטבח?

"בבחירת צבעים למטבחים, אפשר לבחור בצבע ניטרלי או להכניס צבע לחיים ולהעז. בכל מקרה, חשוב לבחור בצבע שאתם מתחברים אליו, שתשמחו לראות ולחוות בבית. צבע שייתן לכם תחושה נעימה ומרגיעה.

בנוסף, חשוב שהצבע יתאים לאווירה הכללית בבית ויתכתב עם אלמנטים אחרים בחלל, כמו למשל רצפה עם עיטורים מיוחדים, פרזול של החלונות או כריות נוי על הספה ואקססוריז .

לצד ההיבט העיצובי, הצבעים של המטבח צריכים להתאים לו גם מבחינה פרקטית. כאשר החלל מואר, אפשר לשלב בו צבעים כהים ועזים ובמטבח שאין בו הרבה תאורה טבעית, כדאי לבחור גוונים בהירים יותר."

 

האם לכל סגנון של מטבח יש צבעים המתאימים לו?

"התאמת צבעים למטבח מתקשרת לאופי הבית, לסביבה ולעיצוב:

למטבח בסגנון כפרי מתאימים למעשה כל הצבעים, החל מפסטלים ועד לצבעים עזים. הצבעים שמתאימים במיוחד לסגנון הכפרי הם גוונים מעושנים, בעלי עומק, כמו צהובים, ירוקים וכחולים. בבתים פרטיים, מומלץ לחבר בין הפנים לירוק שבחוץ עם שילוב של גוונים ירוקים ומרגיעים, המדמים את הטבע. בבית מול הים אפשר לשלב במטבח תכלת או טורקיז, המחבר בין הפנים לחוץ ויוצר אווירה שלווה ופסטורלית.

למטבח בבית בעל אופי תעשייתי עם אלמנטים חשופים של מתכת ורצפת בטון, כדאי לשלב צבעים כמו לבן, גרפיט, שחור וצבעים עמוקים. הצבעים הדומיננטיים משלימים את העיצוב המינימליסטי והחדשני."

אילו צבעים אופנתיים כיום?

"הצבע הלבן על כל גווניו: לבן שבור, לבן שמנת, Ash White ועוד, לא איבד מהפופולריות שלו.
יחד עם זאת, מכיוון שהמטבח היום מהווה חלק מהסלון וניצב בקדמת הבית, אנחנו רואים יותר תעוזה ופתיחות בבחירת צבעים דומיננטיים: מנעדים של ירוק, החל מפסטלים ועד גוון יותר תעשייתי וכהה, גוונים של כחול, החל מתכלת בהיר ועד לכחול ג'ינס עמוק וגווני גרפיט למיניהם עם מנעד שנע בין אפור לשחור."

אילו שילובי צבעים מתאימים למטבח?

"השילוב של הצבעים תלוי במידת הפתיחות והיכולת שלנו להכיל צבע ללא חשש ולייצר אמירה ייחודית ושונה.
בשילובי הצבעים אפשר להשתמש באותה פלטת צבעים ולשחק במנעד של טונים שונים או לחלופין, לשלב קצוות שונים של צבעים, ליצירת אמירה חזקה יותר. למשל, מטבח בהיר ובמרכזו אי בגוון דומיננטי.

השילוב נוצר גם מהחומרים המרכיבים את המטבח, כמו רצפת הפרקט והפרזולים. אפשר לחבר את העץ של הפרקט שמעניק תחושת חמימות, יחד עם גוון משלים והרמוני או דווקא עם גוון מנוגד. אפשר להשתמש בעץ טבעי על מנת לייצר חמימות באלמנטים שונים במטבח, כגון משטחי עבודה, משטח לאי או יחידות מדפים משלימות".

כיצד מתבצעת התאמת צבעים למטבח ב"פשטות"?

"ההתאמה מתחילה בפגישת עיצוב, במהלכה אנחנו מבררים עם הלקוח מה הוא הסגנון השלט בבית, איזה אווירה הוא רוצה ליצור ומה החזון שלו, על מנת להתאים את הצבעים של המטבח לאופיו, רצונותיו וכן לסגנון והעיצוב של הבית. חשוב להדגיש כי הצבעים בהם אנחנו משתמשים ב"פשטות" הינם באיכות גבוהה ביותר והצביעה מתבצעת בטכניקות מתקדמות, על מנת שהמטבח יראה כחדש גם עוד שנים רבות.
ההקשבה לצרכי הלקוח יחד עם הניסיון, היצירתיות והמקוריות, מאפשרים לנו לספק מענה לכל חלום."

 

 

אופן בחירת הצבעים למטבח אצלנו בפשטות

במסגרת עיצוב המטבח באופן המותאם אישית, בפשטות מעניקים לכל מטבח את אופיו והסגנון המתאים לו תוך שימוש בצבעים איכותיים ובשילוב מלא בסגנון הבית והטעם האישי של דיירי הבית, תוך הקשבה מלאה לצרכים הייחודיים של בני המשפחה והתאמה סגנונית עד לפרט הקטן, מעצבים בפשטות מטבחי עילית שכל פרט בהם זוכה לקבל את תשומת הלב המרבית:

החל מקירות המטבח, דרך השיש ורהיטי המטבח השונים ועד לאביזרים השונים בהם נעשה שימוש באופן יומיומי.

הצבעים בהם נעשה שימוש בעיצוב המטבח היוקרתי הינם באיכות גבוהה כך שניתן ליצור באמצעותם מטבחים מרשימים בהתאם לחזון דיירי הבית.

פגישה אישית עם צוות פשטות סוללת את הדרך לעיצוב המטבח בסגנון החלומי, תוך שיקלול מגוון נתונים:

מידת אור השמש החודרת אל המטבח, גודל החדר, הגישה לחדר האורחים, מידת השימוש במטבח ומטרות השימוש בו, האווירה הרצויה, מספר המשתמשים במטבח מדי יום, חומרי גלם מועדפים והשפעתם על האווירה ועוד.
בחירת הצבעים במטבחי פשטות שומרת על האווירה הנינוחה והטבעית המורגשת בכל אלמנט. שילוב בין ריהוט של פעם לבין עיצוב אירופאי קלאסי יוצר תחושות רוגע ושלווה עם כל כניסה למטבח.

בהתאם, מטבחים מעוצבים משלבים צבעים בגוונים המעניקים תחושת בטחון ונינוחות, שקט והרמוניה מלאה עם הסובב. על מנת להשיג את המטרה הרצויה,

משתמשים בפשטות בטכנולוגיה מתקדמת המותאמת לצרכי הבית באשר הם, תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום.

בחירת הצבעים מבוססת על שאיפה להרמוניה מקסימלית במטבח המשדרת אווירה אינטימית ואישית. מגוון הצבעים המשולבים במטבחי פשטות הינם תוצר של אהבה וכשרון, פשטות ויוקרה הדרות באותו החדר.

באמצעות תהליך אישי עם כל לקוח, נבחרים בפשטות הצבעים המשלבים את התאורה הטבעית במטבח ואת מרקם הרהיטים,

והחזר האור המתקבל מהם תוך התבססות על שעות היום השונות ליצירת המטבח המעוצב ברמה עילית ובהתאמה אישית לצרכי הדיירים באופן שאין שני לו.