דגשים לעיצוב מטבח חדש ודירה חדשה
23/02/2023
רוכשים מטבח? מה חשוב לשאול לפני
23/02/2023

מהם כלי העבודה לנגרות שנחוצים לעיצוב מטבח קטן?

המטבחים בבתים שלנו הם המוקד להתרחשויות רבות, ולא רק אלה הקולינריות. האהבה ההולכת ומתעצמת שלנו לבישול, טיגון, אפייה, אידוי ושאר פעולות שבסופן מטעמים כאלה ואחרים מובילה אותנו לבלות שעות רבות במטבח, וכך נוצרות שם גם אינטראקציות מגוונות בין בני הבית. בהתאם, גם כשמדובר במטבח קטן מוקדשת לתכנונו, הקמתו ועיצובו תשומת לב רבה ובפרט נדרשת בחירה נכונה של כלי עבודה לנגרות שנחוצים לשם מלאכה זו.

כלי העבודה הבסיסיים לעיצוב והתקנת מטבחים

באופן טבעי ישנו צורך במגוון רחב של כלים לצורך עיצוב מטבח, גם אם הוא יחסית קטן, ולמטרת התקנת אותו מטבח כך שיענה על כל הצרכים שלנו ויהיה תואם לתוכניות המוקפדות.
הבסיס של ארגז כלי עבודה לנגרות שבעזרתו מעצבים ומרכיבים מטבחים הוא באופן טבעי הפטישים, המברגות והמקדחות – כלי העבודה הבסיסיים ברוב המקרים ועבור רוב סוגי המלאכות. בפרט משמשים פטישים, מקדחות ומברגות להרכבה אפקטיבית של הארונות, ועוד שימוש חיוני הוא הרכבת ווי תלייה כך שישתלשלו מהתקרה וניתן יהיה להניח עליהם למשל סירים ומחבתות. בהקשר זה כדאי לזכור שבמטבחים קטנים ישנה לעתים מצוקת מקום שכן המרחב בארונות לא מספיק לאחסון כל הפריטים – וו תלייה הוא גם פתרון פונקציונלי פשוט ונוח, וגם תורם לשדרוג אסתטי של המרחב כולו.
כלי עבודה חשובים אחרים הם אלה שנועדו למדידה. הדבר נכון לגבי כל מטבח, ובפרט לגבי אלה הקטנים, שבהם כל מטר ובעצם כל סנטימטר הינו יקר ערך, וכדי לנצל במלואו את החלל נדרש עיצוב מוקפד ומדויק, וכמובן שגם יישום מוקפד ומדויק של כל התכנונים. האפשרויות בקטגוריה זו הן פלסים למיניהם וכמובן סרטי המדידה הישנים והטובים, ואגב, עושה רושם שבעתיד לצורך עיצוב מטבח קטן נוכל לוותר על כלים אלה לטובת אפליקציות חדשניות, נוחות מאוד לעבודה ובעיקר מדויקות להפליא שיבטיחו מימוש מושלם של כל רעיון.

איך ליצור חיפוי קיר מושלם?

על-מנת לעצב מטבח קטן באופן שובה לב ומרהיב עין כדאי להיעזר בחיפויי קיר. חיפוי קירות מטבח ניתן לבצע באמצעות חומרים שונים ובהם זכוכית, לבנים (בריקים), גרניט, קרמיקה ופורצלן, וכמובן שלכל חומר מתאימים כלי עבודה אחרים – אבל באופן כללי יש להצטייד גם במלטשת קירות שתבטיח שהמשטח עליו מודבק החיפוי יהיה חלק למשעי כך שהחיפוי יהיה ישר ואסתטי לגמרי, בחומרי מילוי שיבטיחו משטח חלק ואחיד גם כשקיימים בו חורים, פלס שיעזור לנו לוודא שההדבקה מדויקת, וגם דבק סיליקון הוא מרכיב חיוני.

כלי עבודה להתקנת כיורים

לצד כלי עבודה לנגרות הנחוצים לעיצוב מטבחים קטנים, בחלק מהמקרים נזדקק גם לכלי עבודה באינסטלציה – וזאת למען התקנת הכיור שכמובן מהווה חלק בלתי נפרד מכל מטבח, גם אם הוא קטן.
בין כלי העבודה הנחוצים לצורך התקנה מקצועית של כיור, כך שלא ייפגם העיצוב של המטבח: מפתחות ברגים, מכונות הברגה, חותכי צינורות ועוד.