כל מה שצריך לדעת על עיצוב מטבחים קלאסיים
23/02/2023
מהם כלי העבודה לנגרות שנחוצים לעיצוב מטבח קטן?
23/02/2023

דגשים לעיצוב מטבח חדש ודירה חדשה

רכישת דירה חדשה כרוכה בלא מעט תהליכים מתישים – למשל לקיחת משכנתא – אבל מצד שני היא גם הזדמנות מצוינת לחולל מהפכה במטבח: במקום עוד מטבח סתמי ומשמים, כזה שנכנסים אליו רק כי צריך, מרחב קולינרי מעוצב היטב, נוח מאוד לשימוש וכזה שעושה חשק לבשל ולאפות עוד ועוד.

איך לעצב מטבח פשוט אבל מיוחד?

עיצוב מטבח הוא תהליך מורכב (אמנם לא כמו לקיחת משכנתא או גיבוש חוזה קניית דירה שישקף את האינטרסים שלכם ולא רק של הקבלן/יזם, ובכל זאת). מצד אחד מדובר במרחב שחייב להיות פונקציונלי להפליא, לאפשר תנועה חופשית גם אם מספר אנשים עובדים בו במקביל ולהכיל את כל הפריטים הנדרשים למטבח מודרני. מצד שני, אנחנו מצפים גם לאסתטיקה מרשימה, הן בפני עצמה והן כחלק מהעיצוב של כל הבית ובפרט של האזורים הסמוכים למטבח. בנוסף ישנה שאיפה מובנת לעמידות מקסימלית, כך שהמרחב ישרת את הצרכים הקולינריים שלנו לאורך שנים רבות, ובסך הכל קל להבין מדוע לא קל לעצב מטבח משובח באמת – אלא אם כן פונים למומחים מנוסים במיוחד בכל מה שקשור למטבחים מעוצבים.

התאמה אישית לצרכים שלכם

בלא מעט מקרים, במסגרת עיצוב מטבח חדש בדירה חדשה הבקשה היא ל"מטבח כמו של…" – ספיגת השראה ממטבח שראיתם אצל מכרים, במגזין עיצוב או בטלוויזיה היא כמובן בסיס מוצלח למטבח, אבל במקביל חשוב לזכור שהצרכים שלכם הם לא בהכרח הצרכים של אותם מכרים שהתלהבתם מהמטבח שלהם, הדירה שלכם בנויה אחרת מהדירה שהרשימה אתכם בטלוויזיה ובמטבחים שמופיעים במגזינים אף אחד לא מבשל, ואתם דווקא כן אוהבים להפיק יצירות קולינריות מכל הסוגים.

הבסיס לעיצוב המטבח

בהתאם, הבסיס האמיתי לעיצוב מטבח חדש הוא הבנה מעמיקה של הצרכים והמאפיינים הספציפיים שלכם: כמה בני אדם יחיו בדירה החדשה, כמה מהם ייכנסו למטבח רק כדי לקחת אוכל וכמה ירצו לבלות במטבח זמן רב יותר וגם להכין אוכל, האם יש צורך בשטחי אחסון גדולים, עד כמה תשתמשו בכיריים (כשמתוך כך נגזר המיקום האופטימלי שלהם), לאיזה כיוונים פונה המטבח ומאין יגיע אור טבעי בשעות שונות של היום, איפה נמצא המטבח ביחס לשאר הדירה החדשה, ועוד ועוד אינפורמציה יקרת ערך, שעל פיה יתוכנן המטבח האופטימלי במיוחד בשבילכם.

באופן טבעי תכנון בהתאמה אישית מחייב ידע מקצועי רחב היקף וניסיון עשיר, על כן מומלץ לפנות למומחים בתחום עיצוב המטבחים, בדיוק כפי שבחירת תמהיל המשכנתא שמותאם למצב הכלכלי שלכם ולאפשרויות הפיננסיות מחייב פניה למומחים בתחום זה.

כפרי או מודרני, צבעוני או שחור-לבן, עץ או חומרי גלם אחרים?

עיצוב מטבחים בימינו מציע מגוון רחב של אפשרויות: כפרי או מודרני, ססגוני במיוחד או שחור לבן בעיקרו, מבוסס על שימוש בעץ או כזה שעושה שימוש בחומרי גלם איכותיים אחרים כגון נירוסטה, שיש, קוריאן ועוד, מדיח כלים בילט אין או לא, כיור כפול או רגיל, ועוד ועוד.
רק מי שאמון על תכנון מטבחים מכל הסוגים יוכל לאפשר לכם באמת את חופש הבחירה המרבי – סיבה טובה נוספת לפנות אל מומחים בתחום, ולהקדיש זמן ומחשבה לעיצוב המטבח החדש שיבטיח חיים עם איכות אמיתית.