איך לעצב מטבח קטן על הצד הטוב ביותר
23/02/2023
איך נבחר מטבח חדש לבית?
23/02/2023

כלי עבודה מומלצים לתיקון מטבחים

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בתפקודו של המטבח בסביבת המגורים וכן בעיצובו. מחדר סגור, נפרד וסמוי לעין, הנועד לצרכי בישול בלבד, הפך המטבח המודרני לחלק אינטגרלי מהסלון ושטחו גדל באופן משמעותי.

המטבחים העכשוויים מגיעים בשלל עיצובים בניחוח כפרי יוקרתי בשימת דגש על פתרונות אחסון מתקדמים, משטחי עבודה פרקטיים, עשויים בחומרי גלם איכותיים בעבודת נגרות הבוצעת בסטנדרטים הגבוהים ביותר. מטבחים כיום מתוכננים בהתאמה אישית לצרכים הייחודיים של הדיירים ולפי מידות המרחב תוך הקפדה על ניצול אופטימלי של השטח.

מטבחים יוקרתיים

מטבחים איכותיים ילוו אתכם למשך שנים רבות, כשכמובן חשוב להקפיד על תחזוקה נאותה של הקונסטרוקציה, הדלתות, החלקים הפנימיים והאזורים החיצוניים של המטבח. עיצוב מטבח בפשטות, מתבצע ברמת גימור מושלמת ובהתאמה אישית לטעם הלקוח, יחד עם זאת תמיד טוב להחזיק בבית ארגז כלים המצויד בכלי עבודה, שישרתו אתכם בעת הצורך – לתיקון ושיפוץ המטבח, בין אם בהחלפת צירי הארון או המגירה, החלפת ידיות או ברז, טיפול בעץ או הוספת כמו מתלים לסירים, מעמד לספרי מתכונים. כלי העבודה יעזרו לכם לשמור ולתחזק את המטבח לאורך זמן.

כלי עבודה משולבים

יש יתרון בולט להחזקה של כלי עבודה חשמליים משולבים דוגמת מקדחה שהיא גם מברגה. הסיבה העיקרית לכך היא, שמכשיר מסוג זה חוסך כסף ברכישת שני מכשירים נפרדים ויכול לבצע מגוון עבודות. בבחירת מקדחה מברגה חשמלית חשוב להקפיד על בחירת מכשיר נטען, כדי שלא תצטרכו להיות תלויים במקור חשמל או להגביל את תנועתכם במרחב.
רצוי מכשיר המציע ארבע מהירויות שונות לפי בחירה בהתאם לסוג התיקון. כמו כן, בחרו מקדחה מברגה בעלת ידית אחיזה לעבודה נוחה ובטוחה. שימו לב גם לפרמטרים כמו הספק הכוח של המקדחה שהינו בעל השפעה על עוצמת הקידוח ואם מדובר בקידוח בחומרים קשיחים במטבח, הרי שכדאי לבחור מקדחה המציעה הספק כוח שנע בין 400-700 וואט.
מהירות הסיבובים לדקה אף היא מהווה קריטריון חשוב ליכולותיה של מקדחה מקצועית, כאשר מרבית המקדחות הביתיות מציעות סל"ד שנע בין 200-800.

שיוף, ליטוש וחיתוך בכלי אחד

בתחזוקה המטבח מתעורר לעיתים הצורך לבצע שיוף מחדש או לחתוך, למשל את השיש במידה והתקיים שיפוץ שדורש שינוי של החלל ועוד. כאן נכנסת לתמונה משחזת זווית המתאימה לעבודות של שיוף, חיתוך וליטוש. ניתן למצוא משחזה קומפקטית וארגונומית ליעילות ולנוחות מקסימלית וחשוב להקפיד על בחירת משחזה קלה יחסית ובעלת רטט נמוך, כולל נועל ציר.

תיקונים עדינים

כלי עבודה ידני שכדאי להחזיק בהישג יד במטבח הוא הפלייר או בשמו העברי – צבת. הוא מיועד לתפיסת עצמים קטנים, למשל, ברגים, בדרך יעילה ופשוטה ולהוצאה מהירה שלהם. כמו כן, ניתן להשתמש בפלייר לחיתוך עדין ומדויק, כמו למשל, של חוטי מתכת וכבלים. לעיתים תזדקקו לו בסידור החיווט של מכשירי החשמל השונים במטבח, הוצאת ברגים ומסמרים ממקומם וכדומה.

הפך בפטיש ולא של השניצלים

הפטיש הוא אומנם כלי עבודה המשמש גם לתהליך הבישול, אך לצד הפטיש להשטחת השניצלים, בולט פטיש ייעודי לעבודות שיפוץ ותיקום למיניהן. כך למשל, פטיש נחשב לכלי שימושי להפליא בכל הנוגע לתיקונים קטנים במטבח דוגמת יישור מגירות שהתעוותו, עקירת מסמרים ממקומם וכדומה. בבחירת פטיש, יש לבדוק שזהו פטיש במשקל נמוך שניתן להחזיק בקלות ושמשקלו לא יעלה על 500 גרם. כדאי להצטייד בפטיש בעל ידידות בולמת זעזועים עשויה עץ או פייבר.
אין כמו להתחדש במטבח יוקרתי ויפהפה בעל קווים המתמזגים בהרמוניה עם החלל. אך תמיד חשוב שיהיו גם כלי עבודה חשמליים וידניים שישמשו אתכם לפעולות תחזוקה ותיקון של המטבח וסביבתו. כך תשמרו גם על יופיו של המטבח וגם על סביבת עבודה בטוחה ונעימה.